Frågor och svar

Här har vi samlat svar på de vanligaste frågorna vi får. Hittar du inte svaret du letar efter? Hör av dig till oss!

Till kontakt

FAQ

Vanliga frågor som vi får

Hur lång leveranstid har ni?

Vår leveranstid är för nuvarande 2–4 dagar, beroende på posten utdelningsdagar. 

Hur ofta skickar ni i väg tester?

Vi har som målsättningar att skicka samma dag som beställningen inkommer, om beställningen kommer till oss innan kl 15.00 på vardagar.

Vilket logistikföretag använder ni till frakt och hur ser försändelsen ut?

Vi skickar varorna i diskreta brev med Post Nord, breven är inte tryckta med logga eller företagsnamn.

Varför tar Ni ut högre fraktkostnad än vad portokostnaden är?

I vår fraktkostnad räknar vi in portoavgift, vadderat kuvert samt en administrativ kostnad för hantering.

Går det att följa brevet?

Vi skickar testerna i ”brev” utan sändningsnummer, så tyvärr kan man inte följa leveransen.

Kan jag annulera en beställning?

Även om du har skickat en e-post eller fyllt i kontaktformuläret om att annullera din beställning, betyder det inte automatiskt att ordern har annullerats. Vänta därför på svar från kundtjänst som bekräftar om din beställning har blivit annullerad i vårt system.

Behöver jag skicka tillbaka testerna för att få svar?

Samtliga av våra självtester, ger ett provsvar direkt efter provtagningen, svaret visas från 10-30 minuter beroende på test. Du skall inte skicka tillbaka testen till oss.

Hittade du inte svaret du letade efter?

Om du inte fick svaret du letade efter kan du skicka ett e-postmeddelande eller skriva till oss genom att använda formuläret. Vi svarar så snart vi har möjlighet och vanligtvis inom 24 timmar på vardagar.